
C for growth investeert in Belgisch beautybedrijf RiGorgeous
Samen versnellen ze de groei van Cent Pur Cent en i.am.klean
Het Limburgse beautybedrijf RiGorgeous, opgericht door onderneemster Caroline Rigo, gaat een nieuwe groeifase in. Met sterke merken als Cent Pur Cent en i.am.klean groeide het bedrijf in minder dan tien jaar uit tot een vaste waarde in meer dan 1.250 Belgische apotheken, conceptstores en beautysalons. Vandaag kondigt RiGorgeous met trots aan dat het investeringsfonds C for growth instapt als financiële en strategische partner voor de groei.
Sterke groei vraagt sterke partners
RiGorgeous ontwikkelt innovatieve make-upproducten, geïnspireerd op de noden van klanten. Het bedrijf kende een razendsnelle groei door hun producten die transparantie en kwaliteit uitstralen. Naast de stevige positie op de Belgische markt met het minerale make-upmerk Cent Pur Cent via apotheken en i.am.klean via conceptstores en oa. Ici Paris XL, breidt het bedrijf ook uit via grotere ketens en zet het in op internationale groei. Met dit nieuwe partnership wil het bedrijf zijn groeitraject versnellen door de complementaire kennis en ervaring van C for growth.
Caroline Rigo, founder van RiGorgeous:
“Met dit partnership bouwen we aan de toekomst van RiGorgeous. We willen
blijven groeien met onze Belgische roots, maar met meer slagkracht voor onze internationale ambities. C for growth is een vertrouwde partner die onze waarden deelt en ons meehelpt om onze dromen waar te maken.”
Investering met visie
Voor C for growth is de samenwerking met RiGorgeous een logische volgende
stap. Het fonds richt zich op ondernemingen met een duidelijke missie en sterk
groeipotentieel. Niet alleen financiële middelen, maar ook strategisch operationele ondersteuning maken deel uit van hun aanpak om bedrijven te ondersteunen in hun groei.
Wouter Uten, medeoprichter van C for growth:
“De minerale producten van RiGorgeous, hun indrukwekkende groei in de afgelopen jaren, samen met hun sterke community en team zijn de perfecte groeibodem voor sterke groei in de toekomst . We kijken ernaar uit om Caroline en haar team te ondersteunen en de internationale ambities mee vorm te geven.”
Limburgse droom met internationale ambitie
Met deze stap zetten beide partijen volop in op de toekomst. RiGorgeous wil met haar brands uitgroeien tot een internationale speler, geworteld in Limburg. Daarom is het bedrijf op zoek naar gedreven professionals die willen meebouwen aan dit unieke verhaal in de beautysector.
Financiële details over deze overeenkomst worden niet bekendgemaakt.

Van visie naar vaste waarde
RiGorgeous werd bijna tien jaar geleden opgericht door Caroline Rigo, met één duidelijke missie: het zelfvertrouwen boosten van iedereen door middel van gemakkelijke en toegankelijke cosmetica die ook je huid echt beter maakt. Wat begon als een innovatief idee, groeide uit tot een succesvol beautybedrijf met een team van meer dan 60 medewerkers en een omzet van meer dan 10 miljoen euro. Dankzij de sterke focus op kwaliteit, klantnoden en transparante communicatie veroverde RiGorgeous een unieke plek in het apothekerskanaal met Cent Pur Cent en breidt het bedrijf nu ook verder uit naar grotere ketens en het buitenland met beide merken, Cent Pur Cent en i.am.klean.
Contact voor de pers
RiGorgeous : Cynthia Reekmans : cynthia@centpurcent.com, +32 479581074
C for growth: Wouter Uten: wouter@c4g.be , +32 488 81 50 44