Accent

Camille lanceert haar eigen make-upcollectie

Huidverzorging bij kinderen en jongeren is al een tijdje hot en trending, dankzij de vele filmpjes die o.a. op TikTok en Instagram gretig worden geliket en gedeeld. Een goede huidverzorging is belangrijk, zeker als je preventief huidproblemen wil voorkomen. Het is ook één van de onderwerpen die de 22-jarige zangeres en actrice Camille (Dhont) nauw aan het hart ligt. “Net omdat ik zo vaak make-up draag, vind ik het altijd een pluspunt dat mijn huid er niet van geïrriteerd raak . Iedere ochtend en iedere avond zorg ik voor een goede skincare routine met een grondige reiniging van mijn huid. Naast de juiste lichaamsverzorging is het ook belangrijk om op een verantwoorde manier om te gaan met make-up. Ik ben heel blij dat ik de kans kreeg om mijn eigen minerale, vegan make-uplijn te ontwikkelen, vernoemd naar mijn liedjes, samen met Caroline Rigo (RiGorgeous) en het team van Cent Pur Cent. Ze is geschikt voor alle leeftijden (skinclusivity) en huidtypes, dankzij o.a. de huidbevorderlijke eigenschappen. Less is more, maar glitter kan geen kwaad (lacht). Als mensen zich hiermee beter gaan voelen, maar wel zichzelf blijven, is mijn missie meer dan geslaagd,” zegt Camille glimlachend.

Kleuterballet

“Ik denk dat ik een jaar of vijf, zes was toen ik mijn oma haar make-up mocht gebruiken en haar er ook zelf mee mocht schminken,” zegt Camille. “Ik weet nog goed dat ik haar rode lipstick opdeed. Dat was mijn eerste make-upervaring. Zelfs toen ik rond die leeftijd op het kleuterballet zat, moest mijn mama ook altijd mijn make-up aandoen (lacht). Op een jonge leeftijd was ik er al mee bezig. Ondertussen gebruik ik het dagelijks en vind ik dat ook nog steeds erg leuk. Voor mij is het aanbrengen van mijn eigen make-up nu een rustmomentje dat soms therapeutisch werkt.” 

Droomlijst

Met haar eigen ‘Camille by Cent Pur Cent’ make-upcollectie is er weer iets dat de populaire zangeres en actrice van haar droomlijstje kan schrappen. “Dit is inderdaad iets waar ik altijd al van droomde, alleen is het resultaat nog veel mooier,” zegt ze enthousiast. Wanneer we haar vragen wat ze zelf het leukste make-up onderdeel vindt van haar collectie, is dat duidelijk een lastige vraag: “Goh, ik vind alles heel leuk (lacht). Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wil van make-up ook: ga je voor een volledige ‘glam look’, dan kies ik voor de highlighter, de sparkly oogschaduw of de stardust. Wil je liever een stoerdere look, dan zijn de eyeliners zin het roos of lila zeker een must. De mascara is echt héél cool en past ook bij elke look.”

Verzorging

Als geen ander beseft Camille het belang van een goede lichaams- en huidverzorging. “Net omdat ik zo vaak make-up draag, vind ik het altijd een pluspunt dat mijn huid er niet van geïrriteerd raakt of ik er bijvoorbeeld ook geen puisten van krijg. Twee keer per dag reinig ik mijn huid. Iedere ochtend en iedere avond zorg ik voor een goede skincare routine. Je goed voelen in je vel betekent dat je zowel de binnen- als de buitenkant goed moet verzorgen. Ik ga persoonlijk eerder voor het roze girly, maar ik hou ook wel enorm van mooie glitters en een make-uplook die opvalt. Net daarom vind ik dat mijn make-upcollectie ook zo goed bij mij past als artieste.” 

Multifunctioneel

De timing waarop Camille haar eigen make-uplijn uitrolt, is ideaal voor wie begin volgende maand naar één van haar vier Sportpaleisconcerten gaat en er goed wil uitzien. “Het was en is een heel fijne samenwerking met iemand die vooraf al een duidelijk beeld had hoe het er moest uitzien. Zo werken we met 93% natuurlijke elementen voor de gezichts- en bodycrème en hebben we de dagcrème en primer samengebracht in één product. Naast de skinclusivity, wat wil zeggen dat de collectie geschikt is voor alle leeftijden, maar ook voor alle huidtypes, is er ook nog het multifunctionele en het holografische effect. Multifunctioneel, waardoor je bijvoorbeeld de paarse en zwarte mascara kan combineren of de pink skyliner op je lippen kan aanbrengen in combinatie met een roze gloss. Door het holografische effect in de producten lijkt het alsof er verschillende kleuren overgaan in elkaar, waardoor er een illusie wordt gecreëerd van diepte en dimensie door o.a. de roze, witte en zilveren kleur”, zegt beautyonderneemster Caroline Rigo (RiGorgeous) die samen met Bob Fanton en Camille haar collectie ontwikkelde. 

Betaalbaar

Met haar exclusieve, betaalbare make-upcollectie spreekt Camille alvast een breed publiek aan: “Niet alleen mijn leeftijdsgenoten, maar ook jongeren gaan hier erg blij mee zijn. Mocht ik nu bijvoorbeeld 8 jaar zijn, dan zou ik het leuk gevonden hebben dat ik met deze make-up, op een verantwoordelijke manier, kon spelen en wat experimenteren. Evenzeer zijn de producten voor tieners en mama’s. Ik heb het aan mijn mama allemaal al laten zien en die vond het geweldig. Mijn mama was dolenthousiast en zei lachend: ‘Krijg ik dat dan ook allemaal?’.”

Exclusief

De exclusieve ‘Camille by Cent Pur Cent’ make-uplijn bestaat uit een magische gezichts- en body cream (‘Magie’), blushes (‘Perfect Voor Mij’), highlighter (‘Diamant’), lipgloss , (‘Hartenbreker,’, ‘Zeg Mijn Naam’), stardust (‘Vuurwerk’), skylashes (‘Wonder’), een oogschaduwpallet en oogpotloden (‘Vechter’,’ ‘Geen Tranen Meer Over’), en een reeks brushes. De dagcrème en primer zijn verwerkt in één product. Naast het multifunctionele gebruik van bijvoorbeeld de blush als lipstick of als oogschaduw, kan je twee blushes mengen waardoor er een mooie, warme rozige glowy tint ontstaat. Tenslotte is ook het holografische effect bijzonder, want daardoor lijkt het alsof er verschillende kleuren in elkaar overgaan waardoor er een illusie van diepte en dimensie ontstaat. “Oorspronkelijk gingen we voor een roze verpakking, maar ik wou dat alles er meer uitsprong en dat is met de holographic-vibe goed gelukt. Mijn betrokkenheid bij deze collectie was groot, omdat ik 100% achter de producten sta en het iets is geworden wat ik zelf ondertussen ook gebruik, omdat ik mij er goed bij voel. Als je wil kan je met deze make-upcollectie op een eenvoudige manier aan iedereen laten zien dat jij je niet alleen goed voelt langs de binnenkant, maar ook aan de buitenkant,” zegt Camille afsluitend. 

De ‘Camille by Cent Pur Cent’ make-upcollectie is te koop in diverse apotheken, via de Cent Pur Cent-app, in Café Beauté Hasselt en Mol of online op www.centpurcent.com

Camille collectie lancering